Julmarknader

Hejsan, här har det varit tyst ett tag...fått hoppa in och jobba massor på sistone så har inte varit tid över till att skriva här. Men idag är jag äntligen helt ledig, så tänkte tipsa om lite julmarknader jag hade velat gå på i år :)
 
 
Vellingeblomman
 
 Den enda här som jag faktiskt varit på förut, både 2014 och 2015. Man följer en lång väg genom hela butiken med lite olika "teman" och det brukar finnas mycket fint!
 
Örenäs slott
 
Julmarknad på ett slott, hur mysigt låter inte det? Kunde tyvärr inte hitta några bra bilder, men enligt hemsidan ska det finnas utställare, åkturer med häst och vagn och julbrunch bland annat.
 
Tykarpsgrottan
En lite annorlunda marknad då den ligger hela 12 meter under jord. Vet inte riktigt om min klaustrofobiska sida kanske hade stoppat mig, men hade varit häftigt!
 
Bullerbyn
 Drömmen. Älskar Astrid Lindgren och speciellt alla hennes julberättelser, så himla mysiga. Tyvärr lite långt att åka, annars hade jag definitivt gått!
Allmänt | |
Upp