Julavsnitt i serier

 
Något som jag älskar är när det dyker upp ett julavsnitt i en serie man gillar, så roligt! Jag har faktiskt en helt egen mapp på datorn där jag sparat mina favoriter, så jag tänkte dela med mig av dem här :)
 
 
Vänner, S02E09 - The One With Phoebe's Dad
Det finns ett julavsnitt i alla säsonger av Vänner utom den sista, men detta är nog det jag gillar allra bäst. Tycker det är så mysigt. Phoebe får reda på var hennes pappa bor och åker dit tillsammans med Joey och Chandler, som därför inte hinner handla några julklappar eftersom de väntat till sista dagen. Rachel och Monica dricksar med kakor istället för pengar och har en julfest.

 
HIMYM, S02E11 - How Lily Stole Christmas
Ted och Lily hamnar i ett bråk med varandra, vilka resulterar i att Lily tar med sig allt julpynt till sin gamla lägenhet. Ted måste nu försöka bli sams med henne innan Marshall kommer hem, då han ska plugga hela dagen och vill ge sig själv den pyntade lägenheten som "belöning" när han är klar. 
 
 
Gossip Girl, S01E11 - Roman Holiday
Jul hos societeten i New York, behöver jag ens säga mer?  
 
 
Family Guy, S09E07 - Road to the North Pole
Den enda animerade serien i listan, då jag överlag inte är så förtjust i det. Stewie och Brian ger sig ut på en resa för att hitta jultomten.
 
 
The Office, S02E10 - Christmas Party 
En av mina favoritserier ever är The Office, skitrolig är den faktiskt. Julavsnitten är förstås inget undantag, men detta tycker jag är det bästa. Det som från början var tänkt som "Secret Santa" övergår snabbt till en så kallad "Yankee Swap" (julklappsspel där man tar klappar från varandra) och slutar med.....alkohol.
 
 
The Big Bang Theory, S02E11 - The Bath Item Gift Hypothesis
Sist på listan har vi ett avsnitt från mitt älskade TBBT. Penny dejtar en fysiker från universitetet där Leonard jobbar, vilket gör honom väldigt svartsjuk. Sheldon försöker med Howard och Rajs hjälp att hitta en julklapp till Penny.
 
 
Film | |
#1 - - Mer jul-Lillie:

Kul inlägg! Jag har en exakt likadan mapp på min dator. Men har inga avsnitt med Big Bang Theory än, så ska fixa det på en gång.Tack för tipset! :)

Svar: Tack så mycket! Vad roligt :) Finns även ett julavsnitt var i säsong 3 och 6 tror jag det var.
Ida

#2 - - Mer jul-Lillie:

Nice! Ska kolla in dom avsnitten också :)

Upp