Första höstdagen & första inlägget.

Hej, och välkommen till min nya, juliga blogg! Jag har under några års tid följt andra julbloggare via julbloggar.se, och kände att nu var det dags att skapa en egen. Det är ju höstdagjämning och allt idag! Tänkte börja lite lätt med en lista och sen får vi se vad det blir av det hela, kram ♥
 

Vad har du för stil på julen?
Vet inte riktigt, då jag egentligen aldrig pyntat "helt själv". Mest haft saker från när jag var liten, och min studentlägenhet var jag bara i fram till mitten av december, så blev aldrig så mycket där. Hoppas på att hinna få ny lägenhet innan jul så jag kan upptäcka det då!

När plockar du in julgranen?
Någonstans runt den 18e - 20e december ungefär.

Vad är det viktigaste i julpyntet?
Julgranen! Om inte det räknas så advents-stjärna/ljusstake.

Besöker du någon julmarknad?
Varit på Vellingeblomman de två senaste åren, hoppas göra det i år igen. Supermysigt!

När börjar du lyssna på julmusik?
Försöker hålla ut tills oktober åtminstone, men brukar misslyckas med det.

Bästa jullåten?
Kan inte välja, men några favoriter är Santa Baby, Fairytale of New York, Christmas (Baby Please Come Home) och The first Noel.

Vart firar du jul?
I mitt föräldrahem, sällan någon annanstans faktiskt.

Vad är viktigt på julafton?
Att folk inte blir så uppstressade.

Vad gör du dagen innan julafton?
Brukade alltid vara hos farmor förr, men numera blir det ofta myskväll med en julfilm.

Vad gör du på julaftonsmorgon?
Sover ut, äter frukost i lugn och ro och brukar sedan se nån film eller börja göra vid mig.

Har ni tomte på julafton? Vem brukar vara tomte i så fall?
Nej, vi har inga små barn med på julafton så. Tror jag delade ut julklapparna förra året, men var inte utklädd.

Allmänt | |
Upp